niedziela, 30 marca 2014

obło 2x5mm !!

Weekend bardzo owocny w postępy przy budowie. Właściwie długi weekend bo piątek ze względu na pogodę zafundowałem sobie wolny od pracy zawodowej.
Udało się poskładać kadłub. Brakuje kawałka drugiej warstwy dna na dziobie ale w niedziele nie miałem sumienia już jeździć strugiem. Słychać mnie podobno nawet w okolicznej myjni :)
Poszedłem śladami Piotrka C. Zacząłem od pierwszej warstwy dna. Następnie 125 cm obła od rufy. Dalej cały arkusz (2,5m) i na koniec część dziobowa. Obło na dziobie z dwóch warstw sklejki sosnowej 5mm. I powiem tak: rewelacja !! 5mm sklejka układa się bez najmniejszego problemu !! Zdecydowanie najwięcej siły musiałem włożyć aby dogiąć końcową część środkowego pasa (zdjęcie). Kształt został zachowany i nawet przy jednej warstwie sklejki robi się potężne usztywnienie. Druga warstwa obła przyklejona Soudalem D4, tak samo jak druga warstwa dna. Teraz zostało już nudne szlifowanie ...
A i jeszcze w niedzielę stuknęła pierwsza setka :) 100 godzin pracy przy łódce. Czyli jestem mniej więcej w 1/3.

pas denny

z całego obła ten róg było najtrudniej dogiąć

przymiarki na sucho

najważniejsze to precyzyjnie dociąć kształt

pierwsza warstwa sklejona
i doklejona druga
na resztę niedzieli planuję grill i zasłużone zimne piwko :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz